Frankly speaking

Flera gånger på en dag slås jag av en och samma tanke: jag är så fruktansvärt glad över vännerna jag har i mitt liv. Och när jag tänker på dem individuellt spelas ett minne jag har med vardera vän upp i mitt huvud. Det kan göra min dag, för varje minne jag har är antingen fint, roligt, galet eller sorgligt. Och varje person gör sig minnesvärd på deras egna vis. Det är det som jag älskar med mina vänner, alla är extremt olika. Tittar man i min godispåse kommer man att hitta choklad, salt, surt och sött -allt jag älskar. Jag behöver det för att känna mig nöjd, och om något av det skulle fattas känner jag ett sug efter det. Precis så är det med mina vänner. Skulle någon av dem försvinna ur mitt liv skulle jag märka det tydligt, eftersom var och en är unik och har sin smak (bland annat), som behövs för att jag ska känna mig nöjd. Skulle aldrig köpa en påse godis som bara innehåller salt, för då skulle jag sitta där sen och vara sugen på en Marabou, sura körsbär och colanappar. Det funkar liksom inte. Förstår ni? Det blir struss! (Som Maja skulle ha sagt).
Det jag egentligen skulle få sagt, och inte göra så långdraget, var att jag är tacksam över att ni är mina vänner och att ni fyller en sån stor funktion i mitt liv. Och känner ni nu er jämförda med en colanapp, så säg till, för det var inte alls meningen! Puss <3 

Kommentarer
Postat av: Linis

Du är den lyxigaste chokladpralinen som inte ens kan beskrivas med ord hur magisk den är. Den där alla drömmer att få smaka på. Som man aldrig skulle lämna ifrån sig och som man skyddar vad det är bör krävas.

2015-05-28 @ 09:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0