Made it through the year

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jag arbetade inom handel, vilket jag aldrig trodde att jag skulle göra.

 

Vilka länder besökte du?
London och Paris.

 
 

Är det något du saknar från år 2014 som du vill ha år 2015?
De sju första månaderna av år 2014 var kanske de bästa i mitt liv då jag flyttade till London och lärde känna många nya människor, som fortfarande finns i mitt liv. Så, något jag saknar är att bo i London och alla människor jag lärde känna där.

 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Jag kommer alltid minnas 31 juli med en klump i magen. Datumet då min Mamma fick en hjärnblödning och låg på Akademiska och kämpade för sitt liv, medan jag befann mig i London. Panikslagen.

 

Det roligaste minnet från 2014?
Måste vara när Sofie hälsade på mig i London. Vi hade den sjukaste och roligaste veckan ihop där. Glömmer den aldrig.

  

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
En ny arbetslivserfarenhet fick jag. 

 

Och din största framgång privat?
Att min Mamma inte längre finns är det värsta som någonsin har hänt mig. Den sorgen och smärtan kommer aldrig försvinna. Men hur konstigt det än låter så har jag blivit starkare utav det. Jag vet hur bräckligt livet är och att någon kan tas ifrån oss vilken sekund som helst. Så tänkte jag aldrig förr. Då kändes det helt absurt när jag tänkte att mina föräldrar kanske kan dö när jag är ung. Jag kämpar varje dag, vissa dagar kan jag faktiskt känna mig lycklig, ibland känner jag mig bara arg och vill skrika och slå sönder allt runt omkring mig. Men får ta det för vad det är. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, mat, vin, kläder och en dyr lägenhet.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Champagne problems, Loyal, Another love och Life round here.

 

Var du gladare eller ledsnare år 2014 jämfört med tidigare år?
Jag var så jävla glad 2014 samtidigt som jag var jävligt ledsen, men glädjen sammanlagt, från 2014, väger nog upp tidigare år.

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.

 

Blev du kär år 2014?
Det blev jag. 

 

Den bästa tv-serien?
Har så otroligt många favoriter, men någon som utmärkte sig lite var Orange is the new black.

 

Bästa böckerna du läste i år?
Läser nödvändigtvis inga böcker, så får väl dra till med anställningsavtalet jag läste innan jag skrev på för att börja jobba på Esprit. 

 

Bästa filmen du såg år 2014?
You're not you.

 

Den maträtt du oftast åt år 2014?
Lax med rotfrukter i ugn. Eller räknas brieost och kex?

Något du önskade dig och fick?
Kärleken. Den äkta kärleken.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Vaknade i den gnissliga våningssängen på hostelet i Kilburn, London. Rebecka väckte mig med tårta och paket på sängen. Vi hade känt varandra i 18 dagar, fast hon kändes redan då som en barndomsvän.
Jag hade lyckats få jobb när vi fortfarande bodde på hostel så jag åkte iväg på dagen för att jobba några timmar. På jobbet möttes jag av bubbel, choklad och ballonger från mina tre managers. Personalen som jag jobbade med den dagen låtsades om att inte veta att det var min födelsedag, vilket jag inte tänkte på eftersom de hade känt mig i drygt en vecka. Men när vi hade stängt butiken och stod uppradade för team talk överraskade de mig med ännu mer bubbel. Minns hur röd jag blev i ansiktet haha...
Kvällen började, jag mötte upp tjejerna utanför Maddox och gick in för att äta middag. Därinne fick vi syn på Steve Aoki vid bordet bredvid, och några timmar efter det dansade vi inne i green room och sjöng these hoes ain't loyal. Jävligt bra födelsedag. Kort sagt.

 

Högsta önskan just nu?
Att Mamma ser/vet hur jag lever mitt liv.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Bortsätt från den katastrof jag utsattes för så hade år 2014 varit det bästa året i mitt liv.

 

Vad fick dig att må bra?
Vad? Pappa, Sofie, Lina samt alla bakdagar hemma hos Lisse med kusinerna.

 

Vilka saknade du?
Mamma, Pappa och Lisse, när jag bodde i London.

 

Vem är du mest stolt över?
Jag är otroligt stolt över min Pappa som har klarat av så mycket. Han har bevisat för mig att även den största motgången inte behöver bryta ned en.


Kommentarer
Postat av: Lisse

Å vad fint. Jag är så otroligt stolt över dig och den styrka du vissat 2014. Jag är helt säker på att mamma ser dig och är lika stolt hon. Jag hoppas 2015 blir ett lika bra år som början av 2014. Nya äventyr väntar runt hörnet.
Älskar dig så mycket💕

2015-01-06 @ 22:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0