Mitt 2013; matår

Det är inte direkt en överdrift att större delen av alla mina bilder på instagram består av mat & bakverk. Under ett år har intresset för matlagning och bakning växt något enormt. Det känns liksom som en del av mig nu. Min relation till mat har inte varit den bästa på sistone, men för varje dag som går känns det som att relationen blir starkare och att jag börjar återfå den kontroll jag hade förr.
 
Att stå i köket är som terapi för mig, där kopplar jag bort alla tankar och fokuserar endast på det jag skapar. Vare sig det är en simpel kladdkaka eller en flervåningstårta - det spelar ingen roll. I de flesta av fallen bakar jag för att utvecklas och höja mitt självförtroende. När jag bakade för första gången i mitt liv misslyckades jag, det som skulle bli en sockerkaka blev ett svart lock (haha!). Det gjorde att jag tappade intresset och tålamodet helt, efter bara en gång. Det var för något år sedan som jag fick tillbaka intresset igen, och sedan dess har jag snarare antagit svåra utmaningar för att utvecklas. Konstigt det där. Roligt är det iallafall, och jag tycker inte att man ska förlora hoppet om resultatet inte blir som man har tänkt sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0