Det som bara inte får brista

Vem har inte hört eller läst om sjukvården här i Gävle, hur besvikna och upprörda människor oftast är efter ett besök på sjukhuset? Jag har hört alldeles för många som klagat på att de aldrig lyssnar, att de blivit felmedicinerade, känt sig kränkta eller helt enkelt är missnöjda efter kontakt med personalen på sjukhuset. Jag har inte kunnat hålla med eftersom jag själv knappt varit i kontakt med vården, här i Gävle. Idag var jag det. Ringde för rådgivning samt tidsbokning inför en undersökning jag och Lina måste göra innan vi åker till Bali. Jag blev så otrevligt bemött och rent av dumförklarad att jag fick spel andra sidan av luren. Förväntade hon sig att jag skulle kunna allting redan eller hade hon en dålig dag? Hursomhelst spelar det ingen roll. Trodde sjukvården också fanns till för att hjälpa oss få svar på våra frågor. Med vetskapen att de är underbemannade på sjukhuset har de ingen rätt att fräsa åt en människa, som ska behandlas som en patient. Jag är så otroligt tacksam över att min Mamma inte behövde ligga i Gävle under hennes sjukdomsförlopp. Jag måste säga att vården på Akademiska i Uppsala var helt fläckfri, hon kunde inte ha fått en bättre behandling. Trots det är sjukvården och vården överhuvudtaget något Sverige måste satsa mer på. För brister den någonstans, då är det något som vi tillsammans måste förbättra. 
 
Ni kan läsa min tistel i GD här i dagarna. Jag kunde inte motstå att skicka in en efter idag. Blev så himla arg och besviken. /Gun-Britt, 83 år.

Kommentarer
Postat av: Lisse

Så sant! Man undrar varför vissa är så otrevliga, vad kan man vinna på det.
Håller med om att i Uppsala fick mamma det bästa möjliga. Det känns så skönt att veta. Hade det varit i Gävle hade bi nog grubblat mycket nu om något kunna gjorts annorlunda. Kanske vi kan åka dit med lite julfika nån dag?
Kram💕

2014-12-10 @ 21:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0