Mamma

När vi har drabbats av en katastrofal förlust, går vi igenom fem olika stadier av sorg. Vi reagerar med förnekelse... eftersom förlusten är så ofattbar att det är svårt att tro på det som hänt.
Vi blir arga på alla. Arga på de som överlever och på oss själva. Sen förhandlar vi. Vi bönar och ber. Vi erbjuder allt vi har. Vi erbjuder våra själar, i utbyte för en enda dag till. När det inte går att förhandla mer och när vi inte orkar med att vara arga, då blir vi deprimerade och förtvivlade, tills vi måste acceptera att vi har gjort allt vi kunnat. Då släpper vi taget. Vi släpper taget och accepterar det som hänt. 
Trots att vi nu har förlorat en väldigt stor del av oss, finns alltid den ängel som föddes på denna jord och som nu har lämnat oss, i våra hjärtan. 
Det gör så ont och det vi hela tiden frågar oss är: Varför?

Livet är redan kort, varför ta det ifrån någon som knappt har fått levt det?


Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: viktoria.

Jag är så ledsen för er skull :(<3

2014-08-17 @ 11:55:40
URL: http://viktoriaolsson.blogg.se
Postat av: Lisse

Vad fint gumman❤️älskar dig❤️

2014-08-17 @ 22:57:00
Postat av: Emma Skytt

Varma styrkekramar till dig ❤️

2014-08-18 @ 11:27:10
Postat av: S

Jag tände ett ljus för din mamma och tänkte på vilken fin person hon var. Det var många år sedan som jag träffade henne, men de gånger vi möttes har satt sina spår. Hon är den förebild jag har när jag tänker på en kärleksfull och genomgod mamma. Hon var en otroligt fin person.

Jag tänker på er alla. Trots att det gått så många år sedan vi umgicks så gör det ont för mig och min familj.

Jag önskar dig all styrka


Kram

2014-08-21 @ 23:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0