Chokladfudgetårta med bär

I två veckor har jag bott ensam i ett stort hus. Nathalie och Isabelle har sovit över några gånger, men annars har jag varit helt ensam. Vissa kvällar har det varit obehagligt, fast det har varit rätt skönt vissa gånger också. Men nu känns det så himla bra att familjen är hemma igen. Firade det med att baka en chokladfudgetårta (som ni måste testa!) med bär. Det uppskattades verkligen, även av den minsta.
Det som jag brukar göra när jag bakar eller lagar mat är att göra om receptet, gillar att tillsätta smaker som man kan tro egentligen inte passar. Förra veckan testade jag blåbär ihop med rosmarin, vilket låter som en konstig smakkombination, fast det var väldigt gott. Och då menar jag VÄLDIGT gott. Idag gjorde jag om själva chokladtäcket på tårtan en aning så att den skulle få en mer fudgekonsistens/känsla. Tillsatte lite sirap och grädde istället för bara smält choklad. Därmed blev det en chokladfudgetårta. Fudgeöverdraget påminde om fudgekolorna jag åt som liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0