I slutet på året

Julen är över och det med glädje. Den har varit perfekt på alla sätt och vis, men nu vill jag ha nytt år så jag känner att jag närmar mig det kommande äventyret. Och det är alltid speciellt med ett nytt år, det känns som att man börjar om från ruta ett med exakt allt. Som att man vänder blad och slår upp ett nytt kapitel i en bok (dock läser jag aldrig böcker). Det kan man verkligen säga hände förra året, när året började med att jag flyttade till USA. Att det var ett år sedan kan jag inte förstå. Tiden har gått så fort och livet har varit mer turbulent än någonsin. Har gått från att ha mått riktigt dåligt till att ha blivit vän med mig själv, bott på andra sidan jordklotet och funnit vänner för livet, varit på semester i London och städer i Sverige, blivit betuttad/förälskad/förtjust, bestämt mig för att fullfölja nästa önskade äventyr, planerat för studier inom kommande år och vunnit otroligt mycket kärlek från alla olika hörn och kanter. Detta år har varit, som sagt, det mest turbulenta år i mitt liv. Men slutligen verkar slutet på året även vara slutet för det som inte har varit bra, för nu känner jag att jag har hittat rätt riktning. De senaste dagarna har fått mig att må riktigt bra och gjort mig mer driven. 


Pappas 50 årsfest blev otroligt lyckad och som jag hade tänkt mig, det dök upp oväntade folk och fick ta igen tid med släktingar som jag annars aldrig träffar.


På lördagen vaknade jag upp bakfull och jävlig, men blev rätt bra omhändertagen hos Sofie som ni ser ovan. Hade även Martina, Ida och David som sällskap, så till kvällen mådde jag bra igen. 


Kvällen har jag spenderat med min bästa vän, Nathalie, som just nu sover. Det är väl inte så konstigt eftersom klockan har passerat fyra. Själv är jag klarvaken och ser på värdelösa program på tv. Hatar att missa en natts sömn när jag ska upp och jobba. Min kropp slutar liksom att fungera efter halva dagen. Och det funkar inte imorgon då jag ska jobba tio timmar i sträck. Näj, om jag kanske skulle ta och försöka sova i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0