One autumn evening in September

Ikväll har jag haft Nathalie på besök. Jag bakade scones och värmde på lite te, som jag tyckte passade bra att bjuda på denna kalla höstkväll. Och gott var det! Jag bytte ut mitt gamla hederliga val på te (som är blackcurrant) mot en ny sort, som ni ser ovan. Det kommer jag dricka många fler gånger!
 
Imorgon är jag ledig, och det känns faktiskt som att det är på tiden att jag är det då jag har jobbat på flitigt nu de senaste dagarna. Jag har jobbat över heltid denna månad, och det återstår 30 timmar till. Det känns riktigt bra inför nästa månad. Fick lönespecifikationen idag från förra månaden, och jag blev glatt överraskad. Hade förväntat mig någon tusenlapp mindre. Jag har inte haft någon större nytta av pengar nu på sistone, för jag sätter undan allt på en gång. Men desto roligare blir det sen när jag har kommit upp i en hög summa och vet vad jag ska göra av pengarna! Nu ska jag sova ruset av mig, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0