Dagen som har varit

Idag började min dag med att jag fick dra mig själv upp från sängen, jag var så trött att jag inte ens blev pigg efter en dusch. Men efter en rejäl frukost piggnade jag till något. Är det vädret som gör mig så trött? Det är jättejobbigt att vakna och vara seg i huvudet redan från start, man kommer inte riktigt igång.
 
Innan jobbet gick jag runt på stan ett tag, jag köpte en present till mamma som jag vet att hon länge velat ha. När hon öppnade och såg vad det var blev hon verkligen förvånad och glad. Det var nog ett av mina bästa köp på länge!
 
Väl på jobbet ramlade det in ännu ett roligt mejl. Det var ifrån en tjej som tipsade om en jättefin lägenhet i Marina del Rey, det är en tvåa på 125kvm som ligger precis vid stranden och 20 minuter från skolan. Hyran ska diskuteras, och om den är rimlig tror jag inte att det finns så mycket mer att tänka på. Något jag har lagt märke till är att alla lägenheter är mycket större än hemma i Sverige. Jag hittade flera ettor som låg på 110kvm och till och med 135kvm. Hemma får man vara glad om man hittar en etta på 70kvm. Det är skillnad, och hyrorna behöver inte skilja sig så mycket från varandra. Det gäller att hitta rätt och med lite tur! Mitt lägenhetsletande har knappt börjat, men de flesta rekommenderar att fixa boende på plats. Om jag hittar något som jag tycker passar mig, så blir det eventuellt så att jag tar det, det kommer nog kännas ganska tryggt att redan ha ett boende när man anländer till L.A. Nu ska jag sluta tjata och gå ner och lägga mig i sängen, måste försöka sova då jag ska vara uppe med tuppen. Imorgon ska jag jobba heldag på förskolan, åh så roligt!!! Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0