Recipe

Jag fick några förfrågningar på receptet från gårdagens bakade power bars. Till att börja med så byter jag ut ingredienserna från gång till gång.
 
1dl havregryn med quinoa
1dl solroskärnor
1dl kokosflingor
2dl russin
2st äggvitor
 
Jag brukar byta ut 1dl russin mot 1dl pumpakärnor istället. Är man sugen på något sött passar russin perfekt att ha i, eftersom de är söta och stillar suget efter godis. Något jag också brukar ha i är linfrön och blandade nötter. Ha i det som ni tycker är gott!
 
Blanda allt i en mixer och häll sedan ut smeten på en plåt med bakplåtspapper. Plåten ska ställas in i mitten av ugnen på 175° i 15 minuter. Jag brukar ta ut den efter 13 eller 14 minuter för att barsen ska bli mjuka och lite sega. Skär i bitar direkt efter gräddningen i ugnen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0