Runt hörnet väntar livet

Imorgon är det jag som kommer ge tröttheten ett ansikte. Det blir så när man måste plugga hela nätter. Men det gör ingenting, för imorgon skriver jag mitt näst sista prov i gymnasiet. Tiden har gått så himla fort nu på slutet, och det har varit till min fördel då jag har haft de jobbigaste veckorna i mitt liv när det gäller skolan. Jag har skrivit två prov i veckan i över en månads tid, och det tar på krafterna må ni tro! Och inte nog med det, många inlämningsuppgifter har jag även avverkat under den tiden, och det har inte varit så lätt det heller. Många runt omkring mig har fått stått ut med mitt tjat om skolan länge, och det är egentligen ingenting jag kan göra åt, för när jag tycker att något är väldigt jobbigt vill jag prata om det. Men snart är det slut med det, för snart börjar livet. Och ljuset i tunneln lyser starkare och starkare för varje dag nu, det kunde jag inte tro för en månad sedan. Runt hörnet väntar livet liksom. Otroligt. Otroligt jävla bra gjort av mig. Så otroligt härlig känsla jag har inom mig just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0